بهترین فصل شستشوی فرش کدام است؟
نوشته شده توسط : نوین

اگر شستشوی فرش‌های خود را به قالیشویی‌ های مدرن بسپارید نگران چندانی برای انتخاب فصل مناسب جهت شستشوی فرش ندارید. چرا که کار شستشو در فضاهای مسقف انجام می‌شود و همچنین فرش‌های شما در سوله‌های سقف‌دار خشک می‌شود. با این حساب فرش شما از چند دردسر دور می‌ماند؛ در فصل زمستان با بارش‌های ناگهانی باران یا برف خیس نمی‌شود و در تابستان با تابش نور خورشید فرش شما کمرنگ نمی‌شود. در ادامه می‌خواهیم درباره بهترین فصل شستشوی فرش صحبت کنیم.

بهترین فصل شستشوی فرش

شستشوی فرش در خانه آن‌قدر دغدغه دارد که قید آن را می‌زنیم. البته در زندگی‌های آپارتمانی امروزی چنین کاری محال ممکن است. صحنه زیبایی ایجاد نمی‌شود که هر همسایه‌ای در هر زمان که دلش خواست فرش خود زیر بغل بزند و در حیاط آپارتمان آن را بشوید. البته این کار مشکلات دیگری هم دارد، مصرف بیش از حد آب و کمبود فضای پشت بام برای شستشو که در نهایت آسیبی هم به ایزوگام و سقف آن می‌رسید هم در نظر بگیرید.

نظافت فرش فصل ندارد!

زمانی که بر روی فرش مورد نظر آثار کثیفی و انواع لکه را ببینیم، دیگر به بهترین فصل شستشوی فرش فکر نمی‌کنیم. حالت بدتری هم وجود دارد که فرش در اثر این کثیفی‌ها بوی بدی هم از خود ساطع کند. در چنین مواقعی سریعا با یک قالیشویی مدرن تماس می‌گیریم یا خودمان دست به کار می‌شویم. در گذشته شستشوی فرش برای کوچک‌تر حتی تفریح بود! وقتی میفهمیدیم قرار است فرشی تمیز شود، آن را کف حیاط پهن می‌کردیم و پاچه‌های شلوارمان را بالا می‌زدیم. با ترکیب آب و کف شستشو آغاز می‌شد.
اما پس از شستشو چشممان به آسمان می‌افتاد که اگر خورشیدی باشد، آن را بر روی پشت بام پهن می‌کردیم و چند روزی برای خشک شدن به آن مهلت می‌دادیم. اما اگر هوا بارانی بود روزهای بیشتری را برای خشک شدن فرش باید صبوری می‌کردیم.
در گذشته‌های دورتر که قالیشویی‌ها با این تعداد به رسمیت شناخته نمی‌شدند، در روزهای پایانی سال شاهد فرش و قالی‌های رنگارنگ که از پشت بام آویزان بودند، می‌شدیم. فرش‌هایی که به دست خودمان شسته و پهن می‌شدند تا برای آغاز سال جدید تمیزی و پاکی به خانه ما بیاورند. اما گاهی اوقات باران بهاری کاسه و کوزه‌مان را می‌شکست و هر تعدادی فرش را که شسته و پهن کرده بودیم را خیس می‌کرد. از آن جایی که آن روزها معضل آلودگی هوا وجود نداشت، اقدام به شستشوی دوباره فرش نمی‌کردیم و تنها برای خشک شدن فرش باید زمان بیشتری منتظر می‌ماندیم.

پایان سال و دغدغه خانه تکانی

خانه تکانی یکی از آیین و مراسم معروف ما ایرانی‌ها در روزهای پایانی سال است. اگر آقا و بانوی خانه هر دو شاغل باشند کار خانه تکانی زودتر هم آغاز می‌شود. اما مهم‌ترین کاری که برای خانه تکانی انجام می‌دهیم این است که تکلیف پاکیزه شدن فرش‌ها را مشخص کنیم. خیلی از افراد فرش‌های خانه را به صورت سالانه شستشو می‌دهند و معمولا این برنامه شستشو در پایان سال علنی می‌شود. خودتان تصور کنید که تا چه حد سر کارخانه‌های قالیشویی می‌تواند شلوغ شود!
از آن‌جایی که همه ما می‌خواهیم سال نو را با خانه و وسایل تمیز آغاز کنیم، اما شستن فرش‌ها گاهی ما را از این توقع دور می‌کند. به عنوان یک پیشنهاد به شما می‌گویم که تا حد امکان فرآیند شستشوی فرش را جلو بیندازید. برای مثال ماه‌های دی و بهمن زمان‌های مناسب‌تری برای تماس با قالیشویی است. با این حساب می‌توانید در ترافیک کمتری از صف قالیشویی ماه اسفند بمانید.
اگر تصور می‌کنید در فاصله زمانی یک تا دو ماه قبل از سال نو فرش شما کثیف می‌شود می‌توانید از کاورهای فرش و روفرشی استفاده و به نظافت آن دقت کنید.
اما اگر بخواهید کلی‌تر در نظر بگیرید بهترین فصل شستشوی فرش می‌تواند فصل بهار و تابستان باشد. در این فصول هوا رطوبت کمتری دارد و فرش شما به راحتی خشک می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: